יום שני, 24 בינואר 2011

פינוי דירות, מהו המקצוע ? מתי מתעורר הצורך בפינוי דירה?

פינוי דירה הינו מקצוע המאגד בתוכו מספר מרכיבים ומהווה תחליף משופר ל'אלטזאכן' משכבר הימים. מודגש בזאת שפינוי דירה מתייחס לתכולת החפצים הנימצאים בבית ולא לדיירים. אנשי המקצוע העוסקים בפינוי דירות הינם מומחים להובלות, נקיון ומסחר יד שניה. במאמר הבא יפורטו המרכבים והיתרונות של שרותי פינוי דירה.



מהו מקצוע פינוי דירות?

 

מקצוע פינוי הדירות הינו תחום עיסוק שעובר תהליך התפתחות בשנים האחרונות. מרכיבי המקצוע כוללים הובלת תכולת דירה, אך בניגוד להובלה רגילה שתכליתה מעבר חפצים מנקודה לנקודה, העוסקים בפינוי ממיינים את התכולה ומעבירים אותה לסוחרים למכירה ושימוש מחדש. לרוב יועברו החפצים אל 'שוק הפשפשים' העירוני המהווה מרכז תוסס של מסחר יד שניה. לאחרונה, אנו עדים להשקעה העירונית בפיתוח השווקים, מתוך הבנה שהשוק מהווה מרכז מסחר ייחודי ומוקד משיכה תיירותי. בנוסף, העוסקים בפינוי מעניקים גם שרותי נקיון. בניגוד להובלה רגילה העוסקת בחפצים בלבד, התווסף למקצוע פינוי הדירה שרות ניקיון הדירה. לאחר פינוי החפצים, תיוותר הדירה ריקה ונקייה.

מתי מתעורר הצורך בפינוי דירה?

הצורך בפינוי דירה מתעורר כאשר מסיבה כלשהי, דירה על תכולתה נותרת ריקה מדייריה. לרוב מדובר בפטירה של בן משפחה, אך יתכנו סיבות נוספות כגון מעבר לדיור מוגן או סיעודי שאינם מאפשרים מעבר של כל החפצים וכו'.

מקצוע פינוי הדירות והתרומה למיחזור

 

יכולתם של העוסקים בפינוי להעביר את תכולת הדירה לסוחרים לשימוש חוזר, תורמת למאמץ המיחזור. על פי רוב, מוביל שאינו עוסק בפינוי, יעביר את תכולת הדירה לאתר פסולת. אתרים אלו מהווים מפגע סביבתי. ביצוע מיון של החפצים והעברתם לסוחרים, מקטין משמעותית את כמות הפסולת המגיעה להטמנה.

יתרונות השימוש בשרותי פינוי דירה

· פינוי חינם תמורת החפצים הנימצאים בדירה (בהתאם לסיכום עם המפנים)

· שימוש חוזר בחפצים והקטנת כמויות פסולת באתרי הטמנה

· מגוון שרותים בחברה אחת (הובלה, נקיון)- חסכון בזמן

 

 

 

סיכום

 

זמן שווה כסף. על כן, היתרונות הברורים של שימוש בשרותי חברה אחת הדואגת לפינוי, מיחזור ונקיון, ברורים.

 

ביקור בשווקי פישפשים שונים בעולם מלמד על תפקידם במסחר העירוני, על תרומתם לתיירות כמו גם האפשרויות שהם תומנים לשכבות האוכלוסיה השונות. כל זאת מתאפשר הודות לעוסקים במקצוע הפינוי. הגירסה המודרנית לאטלזאכן של פעם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה